JBL SCS 200.5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL SCS 200.5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Rickert1997 19-02-2015
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Ik heb deze jbl set al ruim 5 jaar op mijn kamertje staan van 4 bij 4 en ik gebruik ze elke dag en heb er nog nooit problemen mee gehad! Ik gebruik hem elkedag en minstens 2x per week gaat de volume flink omhoog. De subwoofer laat bij mij in de keuken de glazen er uit trillen en de buren hebben last van bewegende schilderijen! Ook het hoge (satelliet speakers) klinkt erg goed en mooi! Heb op het moment nog een oude versterker maar daar komt binnenkort verandering in. Dus het klinkt dan nog beter hopelijk! Ik raad nu naar 5 jaar nog steeds deze set bij mensen aan! Dan maar 2e hands maar het klinkt geweldig!!

Serftie 02-04-2014
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

De JBL SCS 200.5(zwarte versie) heb ik inmiddels al ruim 2 jaar of misschien wel 3 jaar in gebruik.

ik had deze gekocht met de inmiddels niet meer te leveren Pioneer VSX-520-K reciever(de VSX-518-K is hiermee goed te vergelijken). ik kan me nog goed herinneren dat ik voor het eerst het geluid hoorde en was overgestapt van TV speakers naar dit setje.

Mijn sony bravia KDL37EX402 klonk al goed maar was niks vergeleken met dit setje.

Na 2+ jaren in gebruik heb ik nog geen verslechtering gehoord in geluidskwaliteit en blijft een zeer mooie combinatie voor wat ik betaald had.

De speakers waren 199,99 en de reciever 349,99 maar mee kunnen krijgen voor 300. een 500 euro goed gespendeerd voor het geluid wat eruit komt.

zeer goeie aanrader. Geen schel geluid bij hoge tonen en geen te diep geluid bij de lage tonen. (nog nooit volluit gedraait wegens de buren maxmiaal op 70 gezet van de 80)

Een hele goede aanrader die niet teveel wilt betalen maar wel mooi geluid wilt krijgen.

RareAMV 18-03-2013
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Ik ben nogal een budget type en heb samen met deze set een yamaha rx-v373 gehaald (bij coolsound). (Samen ongeveer 390 euro!)

Ik moest eerlijk bekennen toen ik het voor het eerst hoorde klonk het redelijk, nog niet super goed, maar dat kwam door mijn receiver en computer. Ik gebruik mijn computer als mediaspeler, maar op 1 of andere manier kon ik niet zoveel geluids presets(of hoe je het ook noemt) gebruiken. Dat kwam hoogstwaarschijnlijk door vlc, toen ben ik overgestapt naar XBMC, waar ik kon selecteren wat voor geluidsinstellingen over hdmi verzonden kon veranderen(zoals dolby, THX, etc.) en kwam zo bij de NEO6: Muziek preset kwam, en wouw.... wat een geweldig geluid zit er in zo'n goedkoop zetje(vergeleken met anderen). Wat me nog meer verbaasde was de subwoofer, mijn vader heeft er eentje die 2 x zoveel kost als deze hele set, maar deze subwoofer klinkt even goed, zowel niet beter!
God, wat ben ik blij met deze set! Nu hopen dat hij het nog even volhoud! Aanrader voor mensen die niet zoveel geldt willen besteden!

Henkjunior 06-03-2013
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Ik heb deze gekocht. omdat ik voor de woonkamer gewoon speakers met goed geluid.
Ik heb zelf op me eigen kamer jbl ti 600 als front en rear en ik heb een energy center en een jbl db10 sub.
Maar me moeder werd een beetje gek van de snoeren in de woonkamer dus ik mog ze hebben.
Ik gebruik ze nu voor me thuis bioscoop met jvc receiver ik vind de kleine sub echt super krachtig.
Me jbl db 10 is veel groter maar veel slechter ik vind het zeker geen miskoop ik vind het een aanrader voor de prijs.
Maar voor de woonkamer ga ik michien jbl control 2'4 kopen kost 300 eu ik wil graag weten of ik er een sub bij moet doen.

Lothar13 12-06-2012

Ik ben nog steeds zeer tevreden over de JBL SCS 200.5
5.1 surround set. Alle 5 speakers doen het nog steeds.
Helder geluid in combinatie met mijn Marantz 1602 receiver.

dre71 10-04-2012
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Draak van een subwoofer. Na circa 4 jaar gebruik gegarandeerd defect (lees ook andere fora er op na). De prijs is er echter ook naar natuurlijk, dus wat dat betreft is de prijs/kwaliteitsverhouding nog niet eens echt heel beroerd. Achteraf wel spijt dat ik toch niet meer geld heb uitgegeven, dus dat ga ik, nu de sub kapot is, wel doen. De satellieten zijn best aardig, maar inderdaad, het middentonengebied is wel erg afwezig.

joers1 12-04-2012

Vreemd..als het eend rak van een subwoofer was, waarom dan 4 jaar wachten met vervangen?? Zo waareloos was het kennelijk niet, je hebt het toch 4 jaar volgehouden en kennelijk nooit te klagen gehad!

Ik heb een PRIMA geluid...maar heb dan ook een prima receiver waarop ik 'm gebruik (en dat doet meer dan het hele spealersetje bij elkaar!). Geloof me: ik heb een dure set hiervoor gehad, van ruim 4 keer zo duur als deze JBL...maar dat geluid kon absoluut niet tippen aan deze!

lothar13 22-02-2012
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Ik heb deze set een aantal jaren aangescaft samen met een harman kardon Receiver en DVD speler. Ik heb de Harman Kardon aan mijn klein zoon gegeven en heb de Marantz NR1602 aangeschaft. Ik heb toen de JBL SCS 200.5
op de Marantz Receiver aangesloten. Wat ik toen te horen kreeg was een openbaring voor mijn oren. Mooi en heldere
klanken vertroetelde mijn oren. Het maakt niet uit wat voor soort muziek er gespeeld wordt. Ik ben heel tevreden met deze combinatie.
Een aanrader dus.

valento 19-01-2012
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

De sub is geweldig en laat je de bank uit dreunen. Maar de satteliet speakers mogen de naam JBL niet dragen.
Dit is absolute rotzooi en hebben het ook al heel lang begeven bij mij.
Ik heb maar een setje bose acoustimass speakers als sattelieten aangesloten in combinatie met de sub en dan ga je wel op de loop met een leuke versterker (HK 3480).

peterfiets 05-01-2012
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Ik heb deze set al meer dan 4 jaar geleden gekocht. Hij zit aangesloten op een JVC receiver die meer geeft dan officieel mag, maar bij normaal gebruik geen enkele vervorming. Perfecte bas, ik heb geen last van rare brom geluiden. Als de volume knop open gaat, trilt het hele huizenblok. Geen enkel probleem. Losse staanders, de originele heb ik er toen gelijk bijgekocht. Ze waren toen al moeilijk te krijgen. Maar wel de mooiste oplossing.

Al met al, jaren veel geluids- en optisch genot van deze set.

lolhoilol 08-11-2011
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

goede speakers met zeker een hoop geluid erin. ik heb ze aangesloten op de harman kardon avr140. ik heb dit gekocht als een setje bij de bcc voor 389 euro. omdat het de laatste was zeiden ze. normaal was hij daar 889 euro's. de subwoofer heeft een mooie bas en is met de volumeknop perfect te regelen. de speakertjes zijn aangesloten op 30 watt maar er komt net zoveel geluid uit als op een sony versterker van 100 watt. maar met meer kwaliteit. samengevat kopen!!! maar met een versterker tot 80 watt klinkt beter

MegaJesse 30-10-2011
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Speakers besteld bij de bobshop. 155 euro.
Hele goede kwaliteit voor zo'n kleine prijs. aangezien ik hem nog niet zo lang heb kan ik nog niks over de duurzaamheid zeggen. subwoofer heeft 100 watt. Heb de set in gebruik samen met een yamaha rx-v471 receiver.
dus met de YPAO technologie kan je ze perfect afstellen.
stevig speaker draad en ook lekker lang. Ben dus voor zover meer dan enthousiast over deze set. AANRADER !!!!

Sammies 29-07-2011
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Heb deze al een tijdje maar lanzaam aan gaan er steeds meer speakers richting prullebak. Ze gaan gewoon kapot terwijl mijn versterker niet meer dan 100 watt kan uitstoten. Geluidskwaliteit is ook niet al te best maar goed je krijgt natuurlijk waarvoor je betaalt. Was ook meer als tussentijdse oplossing bedoeld dus wat dat betreft heeft hij zijn opdracht ook vervuld.

mistab 25-05-2011
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Dit is een geweldige set. Gebruik deze in combinatie met een Denon AVR 1610.
Goeie subwoofer en geweldige surround bij films.

Dudeu2 12-03-2011
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Ik heb deze set icm Harman Kardon AVR 135. Topset! Warm geluid! Ik bezit enkele muziek dvd's (live). Surround en sub klinken echt super!

wmo1983 19-02-2010
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

De set nu een paar weken in bezit. Gekocht bij BCC (online). Volgende dag geleverd en dat is incl. de steuntjes.
De set klinkt geweldig, aangesloten op mijn nieuwe Onkyo TX-SR507. Heb 3 speakers aangesloten en de subwoofer en het geluid is heerlijk. De andere 2 speakers niet aangesloten want daar heb ik geen behoefte aan in mijn woonkamer (later misschien met een grotere woonkamer).

Advies: dit is gewoon een super aankoop, en dan heb ik het nog niet eens over de zeer lage prijs van 149 euro!

Erik W 10-01-2010
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Heb nu 2 dagen deze set in huis.
In samenwerking met mijn JVC receiver klinkt hij echt super.
Hoge tonen erg helder en mooi, middentoon ook goed genoeg, maar daar blinkt hij niet in uit, maar dat is meestal zo met sattelieten en sub, ipv grotere stereo speakers met grotere middenbereik.
Sub geeft mooie bas, diep en zuiver, mits je hem nie te hard zet, dan vervormd het en klinkt het nep.
Je moet het hele setje wel goed instellen, gelukkig heeft ijn JVC alle instellingen die je verwacht, en nog meer.
Films kijken op 5.1 en muziek/radio op 2.1, super gewoon.
Heb zelf crossover op 120hz gezet, alles daaronder stuurt hij naar subwoofer
Hierdoor belast ik boxen minder, en de sub gaat toch tot 160hz.
Alles vanaf 120 hebben de boxen dan, hierdoor houd je de middentonen op de boxen ipv de subwoofer.
Enige nadeel: als je volumeknop van subwoofer over de helft zet, klinkt hij al gauw erg nep, een ploffig.

lrbizar 22-06-2009
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Op zoek om m'n Onkyo receiver te voorzien van de juiste speakers. Voornamelijk voor spellen, muziekdvd's en film.

Voor de prijs een ongelofelijke goede set. Mits juist geplaatst en geinstalleerd (maar dat geldt voor alle cinema systemen) een fantastisch geluid. Ook een goede balans waarbij geen enkel deel overheerst (bas, midden en hoog). Goed diepe bas die je ook echt voelt. Afwerkingskwaliteit van de speakers zijn super, de subwoofer ietsiepietsie minder. Ik denk dat na verloop van tijd de hoekjes hiervan beschadigen cq de folie loslaat, want deze is van fineer gemaakt met folie erover.

Maar voor de prijs zijn ze onverslaanbaar. Ook geprobeerd met audio en ook dat klinkt subliem.

Maar hou er rekening mee dat de speakers niet kunnen glinsteren zonder een goede receiver!

Denniz 08-05-2009
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Deze set nu ongeveer 8 weken in bezit. We hebben een gemiddelde woonkamer van 30m2 en klinkt fantastisch, zeker voor de prijs wat je ervoor betaald. De handleiding gaf aan een crossover frequentie in te stellen van 120Hz, echter heb ik deze op 90 Hz gezet. Klinkt net iets mooier.
De speakers geven een mooi helder geluid, ook het midden is zeker aanwezig. Wat betreft de subwoofer, strak en krachtig.
De afwerking van de speakers zijn perfect, zeker vergeleken met de HK7 en HK11. Ook de muurbeugels zijn van betere kwaliteit. Ook hier wint de JBL het van de HK setjes.

Al met al, een TOP set!

Nijmegen1 16-03-2009
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Ik heb het setje nu 3 dagen in mijn bezit en ik ben er zeer te spreken over.

Ik kan me met mijn commentaar aansluiten bij de vorige review.

Goed geluid voor relatief weinig geld!

hankie 14-03-2009
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Mooie set boxen. Voor mij (ruim) voldoende vermogen. Geluidskwaliteit zeer goed: mooie hoge tonen, goede lage(voelbare)bassen uit de subwoofer.

matman 18-11-2008
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Deze JBL's zijn gewoon goed. Als je een redelijk kleine kamer hebt waar je de speakers opstelt dan is dit je set. De subwoofer staat ongeveer slechts 25% Open en geeft gewoon een zeer goed laag geluid (< 120Hz). Als je echt heel kritisch bent, en dat zijn er maar weinig, dan vindt ik persoonlijk dat er nog wat mist in het midden-laag gebied. Maar in een rommelige huiskamer met van alles en nog wat hoor je dat dus gewoon niet.

Conclusie: Als je een goede receiver hebt (Ik heb de Denon AV1909) dan hoef je wat mij betreft niet duurder dan dit setje. Tenzij je audiofiel bent of een grote lege kamer bezit.

Dennis-test-review 09-09-2007
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

ik heb de set nu een week in bezit.
en hij bevalt me zeer goed.
mensen die zeggen dat het geluid niet warm is hebben geen goede receiver of hebben hun receiver niet goed ingesteld.
juist vind ik de set wel erg warme klanken hebben.
en de hoge tonen kunnen hoog, maar ze worden nooit schel of krijzerig.

de subwoofer geeft een mooie soort bas (als je receiver tenminste goed is ingesteld !).
het geluid is zeer helder.

meestal is als je het volume hoger zet dat je dan meer details hoort, maar dat is bij deze set niet zo, ook met een laag volume is het geluid erg mooi.
ik gebruik hem samen met de Harman/kardon AVR 135(de zwarte uitvoering).
de dvd speler is ook belangrijk dat deze goed is voor een goede geluidswergave.
daarom heb ik het wat hogere type dvd speler van harman/Kardon erbij gekocht, de Harman/Kardon DVD 27.

de subwoofer is van zeer goede kwaliteit.
als de subwoofer geen signaal van de versterker binnen krijgt, dan slaat die automatisch uit, erg mooi is dit.

alles is van hoge kwalitiet, stemmmen klinken zeer levendig, het geluid is helder, maar nooit schel of krijserig, dit vind ik ook een groot pluspunt.
de satelieten zijn van goede kwaliteit, ik gebruik de set voornamelijk voor het luisteren naar muziek, en hij voldoet zeer boven verwachting.
komt mede door mijn zeer goede receiver .

zelfs als je alleen de twee front speakers gebruik (dus stereo geluidsweergave) is het geluid erg ruimtelijk en zijn de instrumenten gescheiden.

geen kritiek ?

ja wel, er zijn kleine dingetjes zoals de subwoofer die je te hoog kan zetten, dan is de bas overheersent.
de luidspreker kabels zijn nog van net voldoende kwaliteit, ze zijn niet van een lekker flexibel rubber materiaal gemaakt, maar van wat hader spul, dit is slechts een klein puntje van kritiek, het koper wat erin zit is wel dik genoeg, en de uit einden van de draden zijn standaard mooi gesoldeert, deze heb ik alleen wat korter moeten maken omdat ze te lang waren.

nog een klein minpuntje vind ik dat de focus van de center speaker erg smal is. als je weg gaat voor de center speaker hoog je echt dat je de geluidsstraal mist. (daarom een negen voor geluidskwaliteit).
ik luister kritsch en heb verstand van hoe je moet luisteren en beoordelen, mensen die minder kritisch zijn zullen het niet eens merken.

conclusie:

een echte aanrader wat mij betreft.
ik raad wel aan om een goede receiver te kopen.
en deze goed in te stellen, als je er verstand van hebt lukt dat wel, en mensen die zoiets kopen, hebben er dan ook neem ik aan verstand van.

Markijani 26-12-2006
Geschreven voor: JBL SCS 200.5

Goede speakers, zeker voor film, voor muziek wat minder. Ze missen warme
middenklanken, vermoedelijk door te kleine afmeting satellieten. Bass speaker
zeer goed en mooi. Alleen moest deze de eerste week vervangen worden omdat er
een verkeerde zekering in zat die telkens doorbrandde. Nu geen last meer van en
direct een nieuwe gekregen in de winkel.

Robertm1 21-12-2006

Ik denk een setje te kopen van deze JBL boxen, HKAVR 130 en DVD 22. De front
speakers wil ik vervangen door mijn bestaande Bose 301 boxen. Dat laatste wil
ik doen om de muziek naar een kwalitatief hoger niveau te brengen. Ik denk voor
film alleen dat deze set uitstekend is.
Nu weet ik dat er geen AB functie op deze receiver zit.
Ik vraag me af of het makkelijk is om in te stellen wanneer je dan weer muziek
wilt spelen en dan weer film wilt kijken? Iemand daar ervaring mee?
Bedankt,
Robert

Tim____91 17-12-2006

Heb dit satelliet-systeem op de Harman AVR 130 aangesloten. In de winkel klonk
het wel leuk, maar thuis klonk het nou niet echt goed. Veel bas, geen midden
tonen, en een beetje te aanwezig hoog. De Subwoofer is echt goed en mooi
degelijk afgewerkt. De Satellieten ook. Alle aansluitingen verguld enz. Maar
jammer genoeg klinken ze niet goed gewoon omdat ze te klein zijn!!! Voor films
is het leuk, Maar voor muziek is het niks (voor mij tenminste).

Conclusie: Voor films is het leuk en behoorlijk goedkoop als je ziet wat ervoor
krijgt, Maar voor muziek zou ik persoonlijk gewoon voor de wat grotere speakers
gaan.